De ce să nu…

Un mic rationament ne spune ca o persoana care ajunge in aceasta situatie (disperare cu ganduri de sinucidere), se gandeste in aceasta directie pentru ca isi doreste ceva mai bun, vrea o viata mai buna.  Mergand pe aceasta premisa e normal sa caute si sa gaseasca solutii la fel de bune ca si viata pe care si-o doreste. Ori sinuciderea nu reprezinta ceva bun.  E ca atunci cand ti-ar fi foame si in loc sa cauti ceva de mancare ca sa ti-o poti potoli, decizi sa nu mai mananci niciodata. Asta e absurd. Acest gest nu-ti va aduce niciodata satisfactia unei mese copioase.  Tot astfel in cazul sinuciderii, foamea sufletului nu se potoleste prin suprimarea acestuia, ci prin deschiderea lui catre solutii viabile si pertinente.

Ma intreba cineva zilele trecute daca am solutii pentru toti. (Am mai scris asta intr-un alt post). Nu, nu exista solutii pentru toti. Cum nu exista solutie pentru un om infometat, dar care nu vrea sa manance. Nu poti forta un om sa iti impartaseasca sfaturile, si nici nu poti lua decizii in locul sau. Vor fi multi care intrand pe acest blog nu vor gasi elemente cu care sa fie de acord. Sunt aici pentru aceea care cauta solutii si vor solutii. Unii sunt ca-n situatia celui care e in pericol de innecare, care s-ar agata si de un pai de chibrit, dar care nu accepta colac de salvare decat daca are culoarea lui preferata. In aceasta situatie eu nu pot garanta ca vor ajunge la mal.

E ca si credinta in Dumnezeu: nu e ceva ce se mosteneste, nu e ceva ce se impune, ci doar se insufla si se impartaseste. Daca o iei, e a ta si-si produce efectele, daca nu, se produc iarasi efecte, dar reverse.

In general am intalnit doua forme de opozitie la cei care au astfel de probleme:

1. Fac acest gest pentru ca nadajduiesc ca „dincolo” va fi mai bine. Scap de aceasta viata nenorocita pentru a intra in alta „mai buna”. Multi merg pe ideea ca suferinta lor, fiind de regula ceva ce nu si-au dorit, sau ceva ce a venit de la altii, din afara lor,  le va da „dreptul” la o viata „mai buna” dupa ce o va fi terminat cu toate aici pe pamant.  Acest „bine” insa nu ti-l poate garanta decat un Dumnezeu al binelui.  Despre Dumnezeu, Fiul Sau, Isus Cristos a zis: „Unul singur e bun, si acela e Dumnezeu”.  Daca doresti ceva mai bine, numai acest Dumnezeu ti-l poate darui, dar nu poti sa-l obtii cum vrei tu, ci cum vrea El.  Numai ca acest Dumnezeu, care iti poate oferi binele, este impotriva gestului tau. De fapt gestul tau este o ofensa direct la adresa Lui, adica impotriva  Celui ce a spus despre Sine: „Eu sunt Calea, Adevarul si Viata”.

2. Daca fac acest gest, totul se va termina, se va sfarsi chinul si suferinta mea, pentru ca dincolo nu mai exista nimic. Daca crezi ca totul se va termina, gestul tau tradeaza tocmai contrariul. Faptul ca esti disperat si vrei sa recurgi la acest gest scoate in evidenta ca in lumea in care traiesti exista nedreptate, un fel de neoranduiala sau nedreptate sociala, care trebuie cumva sa se compenzese intr-un fel sau altul in lumea de apoi, altfel totul ar fi lipsit de sens, inclusiv faptul ca altii sunt fericiti spre deosebire de tine.  Lasa ca aceasta nedreptate sa o rezolve Dumnezeu, nu te nimici singur.

Autor: George

"Mai bine sa fii o data om decat de doua ori nimic" (Anonim)

9 thoughts on “De ce să nu…”

  1. pe mine mă enervează incredibil de mult că nu pot să mor! de când aveam 6 ani îmi tot doresc să mor. așa, an de an, încontinuu. Când a fost ziua mea, la 6 ani, țin minte că am scris pe perete un S de la să mor… și le-am zis alor mei că alt copil a scris aia.

    Deci e atât de enervant să trăiești așa aiurea, când ți-ai dat seama de toate lucrurile ce te înconjoară. Pur și simplu nu mai ai chef de aceleași porcării zi de zi. Școală? Vai ce bine că am terminat. Mă plictiseam îngrozitor. Și acum am dat-o în bară cu facultatea(nu că nu-s bun, dar am avut eu aspirații….. de moment) așa că stau 1 an acasă. Na, deci mai are rost să îmi pierd zilele așa aiurea, pe banii altora? Nici nu știam cum va fi pe acest pământ. Cu siguranță nu alegeam să le fac viața altora grea, dacă știam câți bani trebuie să cheltuiască pe mine, cât se străduie să muncească și alte cele. Vai, dar mai bine rămâneam în nimic.

    Atâtea stări am simțit, încât nu mai am multe ce simți… Și îmi spune o tipă… o profesoară:”De ce ai ochii ăia ca și cum de ai fi trăit experiența asta?” (era vorba de un cuplu; bărbatul se căsătorește cu o proastă, nu contează 10 ani, după care își dă în cap la bătrânețe…). Ah, și ea cât de neștiutoare e în fața privirii mele „de dincolo” de ea.

    În fine. Nu știam cui să-i mai spun bălării și când am văzut din întâmplare că cartea ta e publicată la Oradea(deci în orașul meu) am yis hai să scriu.
    DECI? Hai să mor odată.🙂

    1. Eu si tu…imi pare bine ca ai lasat comment, desi situatia in care te afli nu ma incanta, adica si mie mi-ar fi placut sa nu fie astfel de probleme…
      Ai spus ca esti din Oradea, pentru mine asta ma incanta, pentru ca esti singura persoana din zecile de pana acum cu care am vorbit, si care erau din alte localitati fata de mine. Cartea nu e inca publicata, e doar poza copertii, asa ar trebui sa arate, dar nu am banii necesari. Si eu am problemele mele..
      As vrea sa te vad. Primesti provocarea asta?

  2. Ma intreb oare cum e posibi ca un om sa poata suferii atat si sa aiba puterea sa se ridice…..pe tine te’a motivat credinta?Pe mine parca nu ma mai motiveaza nimic…..sunt atat de singura,solutiile sunt nule….sinuciderea e atat de aproape….totul e gri….nu inteleg cum ai putut reusii…………………..vointa nu am…..sunt pe marginea prapastiei,daca adie un pic vantul ma duc incet si sigur….

    1. Draga Maria, fa un efort si incearca sa te gandesti la cu totul altceva decat starea aceasta in care te gasesti. stiu ca sentimentele pe care le incerci te duc mereu cu mintea acolo, dar…gandeste-te la posibile raspunsuri la intrebarile:
      – de ce sunt pe acest pamant?
      – daca Dumnezeu e bun si eu sunt cel care sufera…unde trebuie sa fie problema? si daca am o problema, cum o pot rezolva?
      – problemele prin care trec sunt absolut individuale sau majoritatea oamenilor trec prin astfel de stari si situatii, majoritatea oamenilor isi pun astfel de intrebari, majoritatea oamenilor au o problema comuna?
      – sunt pe pamantul acesta pt a ma chinui sau DUmnezeu m-a creat cu un rost, pe care eu nu il vad acum? etc .
      poate reusim sa vb pe mess.

Lasă un răspuns

